Sunday, June 13, 2010

Hänga?

Just don't fall
recklessly, headlessly in love with me
Cause its gonna be
All heartbreak
blissfully painful and insanity


Vi satt i sofforna på redaktionen jag och B. Jag och hon. Hela sommaren hade hon vikarierat hos oss utan att jag lagt märke till henne. Sen var det som att öppna ögonen. Plötsligt fanns hon överallt. Hennes Bodyshopdoft som fortfarande får mina knän att mjukna, hennes skratt som ibland skär ibland lyfter, hennes ögon som får mig att skratta, smälta eller rygga undan.

Fem månader dansade vi kring varandra. Fem månader av missförstånd, dissar, spel och steg fram och tillbaka. Nätter utan sömn, hennes vackra späda händer som leder mig vart dom vill. Dagar av ovisshet med oförsiktiga ord som skrapar, tränger in och förstör.

Jag tror jag var kär. Kanske av fel anledningar. Kanske finns det inga fel anledningar.

Två månader försvann hon iväg och jag hoppades glömma. Hoppades förgäves. Saknar fortfarande hennes kisande ögon när hon satt grensle över mig i soffan. Saknar läpparna som inte kysste som jag ville men som jag alltid längtade till. Saknar att ha hennes huvuds tyngd på min arm.

Nu är hon tillbaka. Varje dag dessa möten. Magen drar ihop sig och försöker fly. Tankarna fokuseras och försöker nå.

Vi är inte menade för varandra. Passar inte ihop. Undrar hur det står till med mitt psyke som inte kan glömma henne. Men jag fortsätter. Dag för dag. Styr huvudet mot annat. Styr hjärtat mot andra.

Lajvtjejen med sitt öppna förhållande, precis lagom tillgänglig. Bekräftande, öm, innerlig, vacker, reflekterande och kåt.
Trodde jag skulle ta skada av hennes liv. Sambon i Västerås. De andra förhållandena jag inte ens vill veta om.
Hittills är det en befrielse. Kan lägga all energi på att vara med henne i stunden och slippa bli avkrävd känslor och ömhet när vi inte umgås. Hon har andra, jag har andra. Ibland har vi varandra. Det räcker så. Känns som Lajvtjejen kommer bli ett återkommande moment av bekräftelse i sommar.

Nya Zeeländskan. Vi fick en natt i Monaco. Ett löfte om besök i oktober. Kanske. Troligtvis inte. Men roligt. Hon stack ut och gjorde avtryck. Bara det.

Sporadiska ragg, twitterflirtar, SD-span och vänner som vill mer. Dansar runt. Finns några projekt som kan bli mer, finns andra projekt som kan bli mindre men ändå nått. Känner mig efter en natt med Lajvtjejen lugn och glad. Bekräftad och tillfreds. Trött och upplyft. Bra så. Räcker så nu.

And if you do me right
I'm gonna do right by you
And if you keep it tight
I'm gonna confide in you
I know what's on your mind
there will be time for that too

/Robyn - Hang with me

No comments: