Monday, June 28, 2010

My way, or the highway.

Loving you isn't the right thing to do
How can I ever change things that I feel?
If I could, maybe I'd give you my world
How can I, when you won't take it from me?


Det snurrar när jag sluter ögonen. Ett virrvarr av bastubad, hångel, bordsdans i morgonljus, grillglöd i skymning, spritfrukostar, helikopterfärder, gräsmattehäng, nattbad, sömnlöshet, bakfylla, öl och snapshets flimrar framför ögonlockens svärta. Midsommarhelgens första öl pyste torsdag vid 16-tiden och den sista klunken Hallands Fläder slank ned i en överförfriskad strupe vid halv sju-tiden söndag morgon. Därmellan var alkoholen konstant närvarande med undantag för de 5 timmars diskutabelt god sömn vi fick per natt.

Det var helt enkelt fullkomligt fenomenalt. Allt från det lugna hänget runt grillen till dramat då jag bytte tvådagarsrelationen med midsommar-Åsa mot hångel med Ingrid och dessutom argt argumenterade emot Åsa då hon tyckte det var lite risigt gjort. Kanske inte mitt livs finaste ögonblick, men inte desto mindre minnesvärt.

Landar hemma i stan med tankarna bland molnen hög från midsommarens äventyr. Faller rakt i J:s twittrande famn som bjuder till date. Nyktra till Skansen är alltså sättet vi ska träffas första gången. Spännande om än inte okomplicerat.

Mitt fylleutlägg om polyamorösa ragg har bitit sig kvar. Har kanske anammat Lajvtjejens inställning, om än inte till förhållanden så till lösa förbindelser. Tänker inte hymla med att jag träffar flera och vill fortsätta göra det. Passar det inte kan jag med hela handen peka mot dörren och be raggen flyga och fara. Tänker inte vara desperat, rätta mig i ledet eller smyga med mina dejtingrelationer. Sommarens paroll är att göra vad som faller mig in och låta folk bestämma själva om de vill ta del av mitt liv eller kliva åt sidan.
Med det inte sagt att konsekvensneutraliteten är total även om midsommardagens fadäs skulle kunna ge det skenet. Jag tänker vare sig acceptera att behandlas hur som helst eller behandla andra som skit. Öppenhet och acceptans måste kunna stå fritt från sår i hjärtat. En insikt om att varje relation kan respekteras och få vara fin även om den inte leder långt. En insikt om att känslor ska få finnas och tas i beaktande, till viss gräns. Exakt hur det kommer spela ut återstår att se, men det känns som sommarens väg och den tänker jag ta varenda steg på och se vart jag till slut ställer skorna.

Ungefär så.

You can go your own way
You can call it another lonely day
You can go your own way


/Fleetwood Mac - Go your own way

p.s. Lajvtjejen, Nyazeeländskan, Koolingsragget, midsommar-Åsa, Emilia, Ingrid. Kan hinna smaka en tunga till innan juni är över. Kan ju hoppas.

No comments: