Wednesday, November 12, 2008

Visst

"Det är ju lite kul också. Visst?" säger lilla tån när jag utan hämningar redogör för den känsloanstorm gårdagens dejt anbringat.

Jo, visst är det så. Visst är det kul att känna, beröras, beröra.

Det var ganska exakt ett år sedan jag träffade någon jag ville hålla kvar. Den gången kullkastades planerna av en ful fransk bulldog med platt tryne som gjorde det omöjligt för varelsen att andas ordentligt och därför gav den lilla hårbollen ifrån sig konstanta blåsljud som drev mig till vansinnets gräns. Antagligen var det väl fler bitar som inte föll på plats, men det känns behändigt att skylla på hunden.

Novemberkvällen fördrivs i sällskap av Lars Winnerbäck, tvättstugepassning och med ett evigt sneglande på mobilen som verkar bestämt sig för att gå i vild strejk. Mitt senaste sms till Charlotte innehöll iofs inget som är uppenbart att svara på:

"Så lämpligt, för det gör gärna jag också :) Hoppas onsdagen är trevlig trots det föga uppmuntrande vädret! Kram"

En liten (stor) del av mig tycker dock att hon borde kunna klämma ur sig nånting iaf. Nånting litet. Nånting som visar att hon bryr sig. Jaja, hon har sagt att hon gärna gör om det och vad mer kan man begära efter en 3 timmars dejt? Halva kungariket? Yes please!

Men visst är det kul också trots att det inte alltid är uppenbart. Det är kul att gå runt och vara lite nyfiken, förväntansfull och förhoppningsfull. Det är kul att snegla på mobilen för när det där meddelandet kommer är det desto mer efterlängtat. Det är kul att tankarna fylls av förväntan istället för förtvivlan (usch, nu lät jag bitter men det föll så rätt på tungan att det får stå kvar). Det är kul att inte veta vad som kommer hända.

En novemberkväll i vånda är kanske inte så farlig när allt kommer omkring.

Så visst tån. Visst.

"Men vem skulle få mig att tänka såhär,
och vem ska kunna få mig att drömma?
Vilka tankar skulle hålla mig vaken om natten,
inga tankar kan få mig att glömma.
Så snälla ta den sista lotten,
jag gör ju så gott jag kan.
Det ligger tusen hjärtan i potten,
för det var så länge sedan nån vann."


Fint Lars. Fint.

/P - Som just i denna stund är rätt glad.

No comments: